Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблеми с оборотите

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Имам една теория - караш с 140, пускаш по инерция.......оборотите заковават 1100 или по малко, което е нормално да са по високи, било уж опция на екуто да да е живо сервото и хидрото......обаче караш от 140 и с освобождаването от скорост спираш и започва клатене на обороти.......сервото е свързано с входящия колектор, и ако клапанчето в края на маркучето е кофти, или там някъде има някакъв теч(за който по принцип не се гледа, щото видите ли е на сервото), или по принцип цялото серво вече се е скапало, щото не мисля че е вечно, и сместа започва да се бърка и минават 3-4-5-6 клатения от 700 - 1000 оборота докато екуто опрай нещата и нормализира сместа.....
    Щото логично погледнато доста 156 почват да клатят при спиране, а не при пускане по инерция......каква е разликата - натискат се сприрачки.....
    Last edited by ФЕРАРИСТ; d.m.y г., 07:37.
    "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
    F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

    Comment


    • #47
      Тъй като след смяната на ламбда сондата оборотите по-скоро стояха високи (около 1200) отколкото да играят нагоре надолу, реших да направя адаптация на дросела по метода с ключа. За по-сигурно повторих процедурата два пъти. След тази процедура всичко си дойде на мястото. На празен ход стабилно стоят на около 850, пускайки я по инерция плавно и без колебание пак си отиват на 850 (пин 15 е откачен, пробвах да го закача, но отново се появи гадния ефект на играене на оборотите ). За сега смяната на МПХ се отлага.
      SUBARU OUTBACK 2.5i MY06

      Comment


      • #48
        Историята с оборотите си има продължение. Днес отново се разстроиха и аз отидох в същият сервиз БОШ в аптечно в Пловдив. Майстора отново закачи колата за компа за да се извърши тест. Най-интересното нещо за мен беше , че майстора ме повика за да ми покаже какви бележки са въвели БОШ за дефекти при модела 156 на Алфа. Конкретно се отнасяха за моделите 156, 1,8 произведени до 2000 година. Първият проблем беше описан като проблеми със оборотите при запалване на двигателя в студено състояние. Дължеше се на смущения от подгряването на ламбда сондата (не мога да цитирам точно, но имаше някакви графики) заради това подгряване което не било като при повечето автомобили се трупали грешки в компа които след време можел да въведе автомобила в авариен режим, смяната на ламбдата не решава проблема за винаги, а само временно, проблема се изразява в глъхнене, не равномерна работа на двигателя и гаснене. Проблема преминава до загряването на ламбда сондата. Начин за отстраняването беше- преинсталиране на софтуеъра на компа в специализиран сервиз на Алфа. Вторият проблем за модела беще описан като неравномерни обороти на празен ход, задържане на високи обороти, гаснене на двигателя, редуващи се с нормална работа на дросела. Проблема се проявява при автомобили с над 130000 км пробег. Доколкото успяхме да преведем от английски с маистора става въпрос за чисто механично износване на областа където оста на серво мотора контактува с дросела от което се получава задържане от там грешни сигнали до компа и лоша работа на дросела. Най-често проблема се решава с почистване на конкретната област или със смяна на дросела, понякога се налага и смана на МПХ заради механични повреди в него заради задържане на хода му от износването. Проблема също така водел до грешни сигнали в компа на колата от където и до лоша работа на двигателя. Проблема не се отчита от машината на Бош за елкон . Майстора беше изключително заинтересован и предложи да оставя колата за да разглоби и да види всичко на живо. Беше честен да признае, че за първи път прочита бележките на Бош и за първи път ще се опита да отстрани втория проблем. За първият сподели, че е много лесен за решение, но компетентни са само хората от Динекспрес които са официален представител на Фиат в Пловдив и които с удоволствие ще ми отрежат главата за нещо което на тях не им струва нищо. А за това, че ще се учи на моята кола предложи изключително преференциални цени на евентулно ноложителна смяна на МПХ или дроселна клапа. В най-лошият случай освен зачистване на съответната износена облас нищо няма да бара. Утре сутринта ще разбера какво е установил.
        SUBARU OUTBACK 2.5i MY06

        Comment


        • #49
          [quote=BLUE1;501400]Историята с оборотите си има продължение. Днес отново се разстроиха и аз отидох в същият сервиз БОШ в аптечно в Пловдив. Майстора отново закачи колата за компа за да се извърши тест. ......quote]
          Серво мотора въри оста чрез червяк. Ако е износен зъб на зъбното колело, ще се види. По-вероятно е - кофти дебитомер, смучене на въздух, или изтъркани съпротивителни части от пистите на потенциометъра.
          Ламбда сондата се подгрява само от изгорелите газове.
          Извинявам се, има и с подгряване. Отдавна съм престанал да се интересувам от тях
          Last edited by Stranger65; d.m.y г., 20:51. Основание: грешка

          Comment


          • #50
            Да точно така. Аз не съм разбирач и всичко това го цитирах по памет, възможно е да не съм превел точно написаното, но и двата проблема са описани от БОШ и е дадено тяхното решение.
            SUBARU OUTBACK 2.5i MY06

            Comment


            • #51
              Първоначално публикувано от BLUE1 Покажи съобщение
              Да точно така. Аз не съм разбирач и всичко това го цитирах по памет, възможно е да не съм превел точно написаното, но и двата проблема са описани от БОШ и е дадено тяхното решение.
              Ще видя какво точно пише в БОШ. Но малко трудно ще повярвам на това "смущения от подгряването". Ако е от това най-лесно се разбира. Откачам сондата и ако запали нормално сутринта е ясно.
              Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

              Comment


              • #52
                С риска да напиша някоя глупост ще се опитам да цитирам това което пишеше. Първо беше описано захранването на подгряването което било вързано към някъде си, което според майстора е специфично при модела и когато там протичал ток се появявали някакви смущения към някакъв си друг кабел с данни по които синусоидата се променяла (беше показано с картинки) така се променяла информацията от този кабел за данни и двигателя не палил както трябва. Грешка обаче в ламбдата не било задължително да се отчита на апаратурата на БОШ. Утре ще попитам пак за подробности, както и ще видя каква точно е машината с която ми тестваха колата.
                SUBARU OUTBACK 2.5i MY06

                Comment


                • #53
                  Първоначално публикувано от BLUE1 Покажи съобщение
                  С риска да напиша някоя глупост ще се опитам да цитирам това което пишеше. Първо беше описано захранването на подгряването което било вързано към някъде си, което според майстора е специфично при модела и когато там протичал ток се появявали някакви смущения към някакъв си друг кабел с данни по които синусоидата се променяла (беше показано с картинки) така се променяла информацията от този кабел за данни и двигателя не палил както трябва. Грешка обаче в ламбдата не било задължително да се отчита на апаратурата на БОШ. Утре ще попитам пак за подробности, както и ще видя каква точно е машината с която ми тестваха колата.
                  Грешката не се отчита от апаратурата с която се диагностицира колата а се записват в паметтна на самото ЕКУ а с помоща на апаратурата се разчитата. А това за проблемите с компа и кофтито софтуер не ми се вързва защото някой от колите са със сменен софтуер а и проблема се появява и при 1,6 и 2,0 е те ли с грешка във софтуера. А и ако тярбва да разсъждавам на глас какво общо има подгряването на ламбдата със сместа при палене ако не се вдигнат оборотите над 1500-200 тя изобщо може да не почне да превключва и зашо при второто въртене пали по принцип сондата се подгрява до около 300 градуса при стартиране и после се нагрява от изгорелите газове а това няма да стане за 2-5 секунди общо взето стигнахме до изхода че сместа е една а каква е причината за да обеднява ще се глождим и чудим докато се застуди или докато открием.
                  156 1,8 ТS 99
                  Nissan Murano 2005

                  Comment


                  • #54
                    Първоначално публикувано от BLUE1 Покажи съобщение
                    С риска да напиша някоя глупост ще се опитам да цитирам това което пишеше. Първо беше описано захранването на подгряването което било вързано към някъде си, което според майстора е специфично при модела и когато там протичал ток се появявали някакви смущения към някакъв си друг кабел с данни по които синусоидата се променяла (беше показано с картинки) така се променяла информацията от този кабел за данни и двигателя не палил както трябва. Грешка обаче в ламбдата не било задължително да се отчита на апаратурата на БОШ. Утре ще попитам пак за подробности, както и ще видя каква точно е машината с която ми тестваха колата.
                    Единия кабел е екраниран и е много важно да не е нарушена екранировката. Запоявания по този кабел не се допускат, само куплунга оригиналния

                    Comment


                    • #55
                      И все пак, ако имаш възможност пробвай първо с нов оригинален дебитомер на Бош. Аз така си оправих моята. Сложих дебитомера новия, дадох на контакт за 2мин без да паля и вече нямам проблеми

                      Comment


                      • #56
                        Дебитомера ми е оригинален и на не повече от 25000 километра.
                        SUBARU OUTBACK 2.5i MY06

                        Comment


                        • #57
                          Първоначално публикувано от Stranger65 Покажи съобщение
                          Единия кабел е екраниран и е много важно да не е нарушена екранировката. Запоявания по този кабел не се допускат, само куплунга оригиналния
                          Бах... екраниран ли? Ще ти снимам утре и четирите чици да видиш, че са еднакви. Стоманена жица. Даже и са пестили материал. Поне медна да я бяха направили.

                          От къде ги вадиш тия бисери ве човек?

                          Загледах се иначе и гледам кабелите на ламбдата освен вече в буксата на ЕКУ-то близо до други кабели не минава. А дори и в буксата не ЕКУ-то не са близо до тези за бубините да речем. Съседни са на дебитомера примерно.

                          Абееее утре ще видя в БОШ софтуера какво точно пише.
                          Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                          Comment


                          • #58
                            Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                            Бах... екраниран ли? Ще ти снимам утре и четирите чици да видиш, че са еднакви. Стоманена жица. Даже и са пестили материал. Поне медна да я бяха направили.

                            От къде ги вадиш тия бисери ве човек?

                            Загледах се иначе и гледам кабелите на ламбдата освен вече в буксата на ЕКУ-то близо до други кабели не минава. А дори и в буксата не ЕКУ-то не са близо до тези за бубините да речем. Съседни са на дебитомера примерно.

                            Абееее утре ще видя в БОШ софтуера какво точно пише.
                            Na moqta 33 сигналния е екраниран. Тези ако са стоманени значи това е термодвойка и тя така трябва да върви до централата. А не са медни заради температурата

                            Comment


                            • #59
                              В BOSCH ESI Tronic не споменават нищо за проблем с погдряването на ламбдата. Има проблем с подгряването при Jetronic. Явно майстора в БОШ сервиза това е прочел и го е отнесъл и към Монтороника. Там дават проблема със сутрешното палене да е , свещи, кабели, бубини, масло или вода при лулите и на края дроселовата клапа. Казват че този проблем се появява когато дросела седи повече отворен или оста се движи трудно. Казват да се разгллоби дросела да се почисти и оста му. Ама аз това съм го правил. Но се сетих, че ако върви трудно то трябваше да го смажа. Ще си поиграя пак да регулирам клапата и оста.
                              Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                              Comment


                              • #60
                                @BLUE1

                                Попаднал си на точното място и точния човек. Сподели ни после как е приключил случая. Успех

                                Comment

                                Working...
                                X